PILINHA: {__webCacheId=filmBasicInfo_pl_PL, __webCacheKey=902}
8,0 32 540
ocen
8,0 10 1 32540
8,7 31
ocen krytyków
Rękopis znaleziony w Saragossie
powrót do forum filmu Rękopis znaleziony w Saragossie

pytanie za sto punktów:

jaki utwór leci podczas napisów początkowych?
brzmi mozartowo, ale głowy nie dam czy to on. jeżeli ktoś zna dokładną nazwę, tudzież numer utworu będę niezmiernie zobowiązany za odp.

;-)

ocenił(a) film na 10
skaz88

Całą muzykę w tym niepokonanym filmie stworzył Penderecki jak widać na planszach.

Iluvatar

ale to na pewno nie był Penderecki, to było coś z klasyków na pewno.

Za przeproszeniem, ale szczerze wątpię, aby Pan Krzysiu P. był w stanie napisać coś takiego :-)

ocenił(a) film na 10
skaz88

W sumie to już nie wiem.Jak znasz angielski to looknij na to


:The plot of The Saragossa Manuscript is punctuated, or counterpointed, with eerie sounds by one of the makers of contemporary musical avant-garde, Polish composer Krzysztof Penderecki. While the various doiiings and ploiiings can readily be associated with his style of the time, Penderecki has astonished the critics with the ease with which he moves around a more 'Classical' sound. Three of his short compositions written for the film, Aria and two Minuets, have been published much later as Three Pieces in Antique Style; they are now considered a very early prediction of his later return to tradition evident in such masterpieces as Credo or The Seven Gates of Jerusalem.

Yet it is the introductory piece that is probably of the greatest significance for the movie's general message. In the words of Polish writer Ewa Siemdaj:

The music in The Saragossa Manuscript it is a stylistic pastiche of late Baroque and early Classicism, a blend of Vivaldi and of early Mozart. The 'overture' itself is a clear suggestion of that. The string passages seem a direct import from Vivaldi; the horn signal is nothing else than a pastiche of a Mozart divertimento. The oft-mentioned quotation from Beethoven's Ninth Symphony (to be procise, of its fourth movement) is, in fact, a quasi-quotation, for Penderecki has adapted the famous fragment of the first stanza of 'Ode to Joy' to be performed by a much smaller ensemble; the original would require solo counterbasses and, later, choir with orchestra.

Iluvatar

hm... czyli to tak jakby to były aranże Pandereckiego.

ocenił(a) film na 10
skaz88

na początku i końcu Rękopisu wykorzystano cytat muzyczny z IX Symfonii Beethovena

Pincus

coś mi to właśnie tak wiedeńsko brzmiało;)

skaz88

Dobre, dobre - wiedeński Beethoven... ;-]

KoralNinja

A co? Moze Beethoven nie nalezal do slynnej trojki klasykow wiedenskich?

skaz88

Nalezal, nalezal. Smieszna sprawa - Beethoven urodzil sie w Bonn w Niemczech:)

Bialym007

Mnie oczywiście chodziło o styl wiedeński, a nie o pochodzenie:)

skaz88

"Oda do radość"

Pobierz aplikację Filmwebu!

Odkryj świat filmu w zasięgu Twojej ręki! Oglądaj, oceniaj i dziel się swoimi ulubionymi produkcjami z przyjaciółmi.
phones